BALTIK 2019

V letu 2019 se taborniki Šaleške zveze ponovno odpravljamo na večjo mednarodno odpravo. Pot nas bo tokrat vodila v države Baltika. Natančneje Litva, Latvija in Estonija. Ob tem se bomo ustavili še na več zanimivih točkah, povezanih bodisi z naravo ali pomembnejšimi zgodovinskimi ali kulturnimi obeležji. Štirinajstdnevna odpravo šteje do 60 članov, sestavljamo pa jo taborniki iz Velenja, Pesja, Šoštanja, Topolšica, Šmartnega ob Paki in Mislinja. Na odpravi si bomo postavljali dnevne tabore, hrano si bomo pripravljali sami. Plan potovanja je razvidna iz dodanih dokumentov.

Dobrodošli na krov letošnje ekspedicije Baltik 2019.

Mesta in kilometri

VARIANTA 1 : BUS – trajekt – BUS

Dan Pot Avtobus (km)
1. dan Velenje – Passau – Postdam – Berlin Direkt – 955
2. dan Berlin ( ogle- 9 ur) – Travenmunde Direkt – 320
3. dan ladja
4. dan … Helsinki 100
5. dan Helsinki – Tallin 80
6. dan Tallin – park Lahemaa 100
7. dan park Lahemaa – Tartu – park Taraida 180 + 200
8. dan Park Turaida – Riga – 80
9. dan Riga – Šiauliai –Palanga– Klaipėda(trajekt) – Kurska kosa (Nida) 150 + 150 + 90
10. dan Kurska kosa – (trajekt) Klaipeda – Kaunas – park Trakai 50 + 300
11. dan Park Trakai – Vilna 50
12. dan Vilna – Varšava 480
13. dan Varšava – Czestochowa – Krakov 380
14. dan Krakov –Wilicka – Krakov 80
15. dan Krakov – Wadowice – Brno – Dunaj – Velenje 800
4.545 km *

Verjetno bo z avtobusom prevoženih nekaj manj kot 5.000 km poti.

 

 

VARIANTA 2: BUS – BUS

Dan Pot Avtobus (km)
1. dan Velenje – Passau – Postdam – Berlin Direkt – 955
2. dan Berlin (9 UR ogleda) – Poznan 280
3. dan Poznan- Gdansk 300
4. dan Gdansk – Malbork – Olsztyn – Kaunas Direkt – 500
5. dan Kaunas – Klaipėda(trajekt) – Kurska kosa, Nida (sipine) 270
6. dan Nida – (trajekt) Klaipeda – Palanga – Liepaja – Riga 380
7. dan Riga – Parnau (ob obali) 200
8. dan Parnau – Tallin 140
9. dan Tallin – park Lahemaa (obala, balvani) 80
10. dan park Lahemaa – Tartu – park Taraida (gozd) 180 + 200
11. dan park Turaida – Šiauliai (Gora križev) – park Trakai (jezera) 190 + 210
12. dan park Trakai – Vilna 70
13. dan Vilna – Varšava 480
14. dan Varšava – Czestochowa – Krakov 380
15. dan Krakov –Wilicka – Krakov 80
16. dan Krakov – Wadowice – Brno – Dunaj – Velenje 800
5.695 km *

Verjetno bo z avtobusom prevoženih nekaj manj kot 5.800 km poti.

 

Baltski trojček - LITVA, LATVIJA, ESTONIJA + Berlin, Helsinki in POLJSKA

POT Z AVTOBUSOM, PLOVBA S TRAJEKTOM, MESTA NOČITEV

 

Baltski trojček – LITVA, LATVIJA, ESTONIJA  + Berlin, Helsinki in POLJSKA

NOČITVE:    prva noč na avtobusu,  2. in 3. noč  na ladji,

FINSKA:    4. Helsinki – mesto,

ESTONIJA:  5. Talin,  6. Park Lahema,

LATVIJA:    7. Park Turaida, 8. Riga – mesto ,

LITVA:    9. Kurska kosa – sipine, obala – lahko  1x,  10. Trakai- park ,

POLJSKA:    11. Varšava – mesto ,  12. In 13. Krakov – okolica ,

zadnja noč na avtobusu,  na poti v Slovenijo

BERLIN, Baltski trojček - LITVA, LATVIJA, ESTONIJA in POLJSKA

        

BERLIN, Baltski trojček – LITVA, LATVIJA, ESTONIJA  in POLJSKA

 

NOČITVE: 

prva noč na avtobusu,  

POLJSKA:

  • 2. Poznan
  • 3. Gdansk

LITVA:

  • 4. Kaunas
  • 5. Kurska kosa – sipine, obala

LATVIJA:

  • 6. Riga – mesto  

 

ESTONIJA:

  • 7. Parnu – obala,
  • 8. Talin – mesto,
  • 9. Park Lahema,

LATVIJA:

  • 10. Park Turaida – gozd

LITVA:

  • 11. Park Trakai
  • 12. Vilna – mesto ,

POLJSKA:

  • 13. Varšava – mesto , 
  • 14.in 15. Krakov – okolic

 zadnja noč na avtobusu,   

Plan po dnevih

Berlin, Helsinki  – Baltski trojček: LITVA, LATVIJA, ESTONIJA in POLJSKA

Avgust 08.08.2019-21.08. 2019 : avtobus – trajekt – avtobus

BALTIK 2019:

1. dan in 2. dan: SLOVENIJA – Avstrija, Nemčija: BERLIN (955 km) – pristanišče (320 km)

V večernih urah odhod turističnega avtobusa in vožnja z vmesnimi krajšimi postanki čez Avstrijo in Nemčijo do – Berlina, kamor bomo predvidoma prispeli v dopoldanskih urah. Mesto si bomo ogledali s pomočjo podzemne železnice.

MOŽNOST:  … IZSTOPIMO – sedeža Nemškega parlamenta in modernega Kanclerstva, Brandenburška vrata …Tukaj se začne avenija Pod lipami, stopimo lahko do Humboldtove univerze,  Nemške državne opere,  Nove straže in čez reko Spree do protestantske katedrale. Možen obisk katerega izmed muzejev. Nadaljujemo z ogledi Alexandrovega trga, nekoč je predstavljal središče Vzhodnega Berlina. V njegovem območju se nahaja Nikolajeva četrt, Televizijski razgledni stolp in Rdeči rotovž. Tukaj je še nekdanji mejni prehod Checkpoint Charlie in ostanki BERLINSKEGA ZIDU, ki je do leta 1989 predstavljal delitev mesta.

Po 9ih urah v mestu, se bomo ponovno zbrali in z našim avtobusom nadaljevali proti pristanišču (Travemnude).

V  nočnih urah se bomo vkrcali na ladjo, nastanili v štiri-posteljnih kabinah ali kako drugače. Sledil bo nočni počitek in tudi začetek plovbe.

3. dan: TRAVEMUNDE – plovba… – HELSINKI

Zajtrk na ladji. Celodnevna plovba, ki jo bomo  izkoristili za individualne aktivnosti. Počitek. Večerja na ladji.

4. dan: HELSINKI (100 km)

Zajtrk na ladji. V jutranjih urah se bomo izkrcali – novi terminal je zunaj mesta. Prevoz v center.

MOŽNOST: panoramski ogled mestnih znamenitosti finskega glavnega mesta Helsinki. Mesto središče je bilo zgrajeno v klasicističnem slogu po požaru 1808 leta ( sedež univerze, vladna palača, parlament, katedrala, pravoslavna cerkev in Skalna cerkev ter koncertno-kongresno središče Finlandia,…)

Prosto. Nastanitev in nočitev.

5. dan: HELSINKI – TALLIN (80 km)

Po zajtrku se bomo ponovno zapeljali v pristanišče in tokrat bo na vrsti kratka plovba na južno stran Finskega zaliva, ob katerem se nahaja tudi Estonija. Izkrcali se bomo na robu njene pravljične prestolnice,  kamor bomo najprej odšli na eno dobro losovo juho. Vožnja do kraja nastanitve.

Ko si bomo malce odpočili, se bomo sprehodili še po najbolj slikovitih ulicah precej strnjenega starega mestnega jedra: Vene, Pikk in Laii ter zaključili na glavnem trgu Raekoja Plats, kjer stoji zelo pomembna mestna hiša in lepe trgovine ter srednjeveški gostilni Olde Hansa in Pepersack, kar vse skupaj daje vzdušje živahnega srednjeveškega mesta.

Nočitev.

6. dan: TALLIN  z okolico – PARK LAHEMAA (100 km)

Po zajtrku se bomo, tisti, ki boste želeli,  peš podali  na spoznavanje TOOMOEA ali gornjega mesta Tallina, kjer se nahaja grad prvega estonskega kralja Kaleva in kraljice Linde, stolp Pikk Herman, ki je najlepši med devetimi obrambnimi stolpi talinskega obzidja, estonsko Toomkirko in ruska ortodoksna katedrala. Nato bomo z razgledne točke panoramsko pogledali po slikovitih strehah in zvonikih spodnjega mesta ter pristanišča.  Potem si bomo vzeli še nekaj prostega časa.

Popoldne se bomo zapeljali vzhodno, v smeri Rusije, in sicer  v narodni park Lahemaa. Najprej  bomo naredili pohod v tajgo skozi brezov in borov gozd, kjer bomo med mahovi in lišaji obiskali zamočvirjeno pokrajino VIRU RABO (slika zgoraj desno).

Ostale možnosti:  park in dvorec PALMSE, ki je ena izmed mnogih lepo obnovljenih veleposestniških pristav, nekaj časa bomo namenili še spoznavanju prijetnih obmorskih krajev Baltika: ALTJA je stara ribiška vas, ki jo je zaradi prijetnosti zajel turistični razvoj, VÕSU je kopališki kraj v senci zelenih borovcev, KÄSMU pa leži sredi velikih ledeniških balvanov in je znana kapitanska vas ponosnih estonskih pomorščakov.

Nastanitev v enem izmed obalnih kampov. Nočitev

7. dan: PARK LAHEMAA – TARTU- TURAIDA  (380 km)
Po zajtrku, bomo pospravili šotore in se vzporedno z rusko mejo, Čudskim jezerom, zapeljali do stare univerzitetne prestolnice TARTU, ki je verjetno najbolj tipično estonsko mesto brez kakšnih tujih arhitekturnih vplivov. Mesto je ustanovil Rus Jaroslav že leta 1030. 1869 leta pa so Estonci ravno v Tartu začeli estonski narodni preporod s festivalom estonskih pesmi, kar je sprožilo narodno prebudno gibanje po vsej Estoniji. Pomembno vlogo je pri tem imela tudi Univerza. Spoznali bomo Mestni trg z rotovžem, razvaline stare katedrale in mestnega obzidja, univerzo, observatorij in številne spomenike, s katerimi se spominjajo zaslužnih meščanov ali znanih obiskovalcev.

Popoldne bomo vožnjo nadaljevali in sicer skozi smrekove gozdove, v smeri jugo-zahoda in kmalu prestopili na latvijsko stran. Mogoče bo na cesti kakšna luknja več, a nič zato, vožnjo bomo nadaljevali do prijaznega mesteca SIGULDA, ki ima sedaj vlogo zimsko športnega središča Latvije s smučišči in celo z bob stezo. Lepota narave je privabila različne plemiške družine, ki so tukaj zgradile gradove, med katerimi si bomo ogledali obsežne ostanke tevtonskega gradu TURAIDA, ki je nazadnje pripadal latvijski katoliški nadškofiji. Na gradu je nastajala tudi romantična in dramatična legenda o latvijski lepotici Maji, po kateri so tudi poimenovali latvijsko vrtnico Turaida.

Nastanitev v enem izmed kampov… nočitev.

8. dan: PARK TURAIDA –  RIGA  (90 km)

Ko se bomo okrepčali in vse pospravili bomo pot nadaljevali do mogočne RIGE. V tem bogatem mestu so danes Latvijci celo manjšina sredi ruskega življa, kateremu je migracijsko pot utrla Rdeča armada. Kljub temu si Riga prisvaja naslov najlepšega glavnega mesta med tremi baltskimi prestolnicami in tudi v preteklosti je bila razvajena od titule najpomembnejšega mesta vsega Baltika, saj so se tukaj sklepali največji finančni posli. V zlatem meščanskem obdobju je bila v Rigi pozidana sijajna  secesijska četrt, saj je tudi Unesco potrdil, da na ulicah drugih evropskih mest ne najdemo lepše dodelanega stila »art nouveau«.  PROSTO: Mestne znamenitosti, v nebo bodejo zvoniki katedrale ter drugih katoliških in luteranskih cerkva in samostanov ter ošiljeni stolpiči nekdanjega srednjeveškega mestnega obzidja, ki je varovalo trdno hanzeatsko mesto in bogate družine trgovskega združenja Gilde. Najlepši arhitekturni dosežki mesta so palače Male in Velike Gilde ter Palača druščine črnih klobukov in njihovega patrona sv. Mavricija, skupek meščanskih hiš Trije bratje, grad Riga in Smodniški stolp.

Po ogledu Rige se bomo nastanili…

9. dan: RIGA– KRYŽIU KALNIS – PALANGA – KLAIPEDA –   KURSKA KOSA  (NIDA)  (380 km)   

Zajtrk, razno, …. Nadaljevanje potovanja.  Ker ni več dolgega čakanja na mejah, saj so vse tri baltske države članice Evropske unije, bo naš naslednji postanek že v LITVI. Zapeljali se bomo do svetega kraja vseh Litovcev, KRYŽIU KALNIS ali Gora križev, ki je litvanska Meka z močnim nacionalnim nabojem. Tradicija postavljanja križev sega v 14. stoletje, ko se je romalo h kapeli sv. Marije. Potem so jih postavljali v spomin sonarodnjakom, ki so dajali življenja za osvoboditev Litve izpod carske Rusije in kasneje izpod sovjetske okupacije. Rusi so jih odstranjevali, Litovci pa ponovno postavili več kot 14.000. Gora križev je torej sveti kraj, kamor je prišel maševat tudi papež Janez Pavel II.

V teh dneh boste že ugotovili, da so nas te države v marsičem že prehitele, in narava je čudovita, le postajališč ob poti manjka. Mi bomo popoldanski postanek naredili v Palangi, turističnem mestecu ob Baltskem morju. Tu imajo znano obalno promenado s pomolom, na katerem se vsak večer zbirajo ljudje na zanimivem ritualu sončnega zahoda.

Od tam bomo nadaljevali do Klaipede, kjer se bomo vkrcali na trajekt in prevozili morsko ožino do Kuršijr nerije ali  Kurske kose, kar je edinstvena peščena sipina, ki se vleče 97 km daleč vzdolž baltske obale in sega ponekod 70 m visoko.  Oblikovala sta jo morje in veter. Unesco je področje zaščitil kot prvovrstno naravno dediščino. Tukaj gnezdijo kormorani. Mi se bomo zapeljali do Nide, ki je s 1700 preb glavno naselje. Namestitev… nočitev.

10. dan: KURSKA KOSA  (NIDA) – KLAIPEDA – TRAKAI  (350 km)

Po zajtrku bomo zapustili Kursko koso in se s trajektom vrnili nazaj v Klaipedo, vedno sporno mesto med Prusi in Litvanci. Sprva ribiško naselje, so zavzeli vitezi tevktonskega reda in šele po I. sv. Vojni je prešla pod Litvo, dokler je leta 39 ni ponovno aneksiral Hitler, potem pa jo je zavzela celo Rdeča armada. Mesto danes krasijo čudoviti poulični kipi, koliko vam jih bo uspelo poiskati.  Nekje opoldne bomo začeli pot v smeri Trakaia,  srednjeveške prestolnice.  Malo mestece ima sijajno lego na polotoku, kjer se stika troje jezer Luka, Galve in Totoriskiu. V času poletnega festivala se vrstijo številni koncerti in plesne prireditve kar v mestnih parkih. Najpomembnejša turistična atrakcija Trakaia pa je otoček, na katerem stoji prečudovit Tevtonski grad, ki datira v začetek 15. stoletja in mu slikovitost dodaja rdeča gradbena opeka in notranjost, kjer se poleti odvija gledališki festival.

Trakai, ki je obdan s številnimi jezeri je znan po čudovitem srednjeveškem gradu na otočku.

Nastanitev…. Možnost kopanja v jezeru… nočitev.

11. dan: TRAKAI – VILNA – VARŠAVA___ (480 km)

Ko bomo pospravili šotore, se bomo zapeljali do bližnje litvanske prestolnice VILNIUS, ki se je razvijala na kulturnem prepihu med Baltikom in Črnim morjem ter med evropskim vzhodom in zahodom, saj so se tukaj dramatično križali interesi Slovanov, Tatarov, Germanov in Židov. Čeprav je bila Litva zadnja evropska dežela, ki je sprejela krščanstvo, je kasneje postala tako versko predana, da je pozidala toliko cerkva in samostanov, da jo upravičeno imenujemo vzhodni Rim ali severni Jeruzalem. Med sprehodom po mestu bomo spoznali glavni trg s katedralo, nadaljevali po Grajski in Glavni ulici do mestnih vrat ter vmes srečali cerkve sv. Ane, sv. Mihaela in sv. Ivana, ki s svojega zvonika nudi enkraten pogled po celotnem Vilniusu.

Po končanem ogledu se bomo podali še v katero izmed lokalnih trgovinic, na za promet zaprti glavni mestni ulici.

Popoldne bomo vožnjo nadaljevali v smeri Poljske, proti Varšavi, kamor bomo prispeli v poznih nočnih urah, nastanitev.

12. dan: VARŠAVA – CZESTOCHOWA – KRAKOV__(380 km)

Po zajtrku, dopoldne – SPREHOD po Varšavi, ki so jo v zadnjih letih lepo obnovili.  Glavno poljsko mesto je kulturno in izobraževalno središče države, na obeh bregovih Visle. 1944 leta je bilo skoraj v celoti porušeno, zdaj pa se lahko pohvali z lepo obnovljenim starim mestnim jedrom, katere baročne meščanske hiše so del Unescove svetovne dediščine. Videli boste še: katedralo sv. Janeza, baročni kraljevi grad (nekdanjo kraljevo rezidenco), palačo Krasinski, dvorec Lazienki,  kip skladatelja Frederica Chopina … pa tudi zanimivo najožjo zgradbo na svetu, nahaja se med dvema nebotičnikoma, široka pa je le med 70 do 120 cm …

Popoldne  bomo nadaljevali z vožnjo, mimo LODŽa, ki slovi po najdaljši ulici v Evropi. Nekdaj je bil ponos industrijske revolucije na Poljskem. Izgled starih tovarn, ki dobivajo nove vsebine se prepleta z duhom meščanstva s konca 19. stoletja. Postanek bomo naredili  v največjem poljskem romarskem središču Czestochowi, kjer si bomo na Jasni Gori ogledali svetišče in podobo črne Marije – kraj je priča globoki vernosti poljskega naroda. Še vožnja v mesto kraljev – prelepi Krakow. Nastanitev in nočitev .

13. dan: KRAKOV z okolico__(80 km)

Po zajtrku se bomo odpravili na spoznavanje  mestnih znamenitosti: najprej  na grič  Wawel, kjer stojita kraljeva plača, katedrala,…. Danes mesto Krakov gosti okoli 65.000 študentov, ki samemu mestu dajejo prav poseben duhovni naboj. Zanimiv je tudi sprehod po poti poljskih kraljevih družin: Matejkov trg, obzidje z utrdbo Barbikon, Vrata časti… Rynek trg, kjer stoji čudovita pokrita tržnica – Sukenice, ki vas bo v prostem času gotovo zvabila med svoje bogato založene stojnice; seveda pa sam trg krasi tudi čudovita Marijina cerkev, ki v svoji notranjosti skriva leseni gotski oltar – največji v Srednji Evropi; z zvonika cerkve pa se vsako polno uro oglasi pesem »Hejnal mariacki« (trobenta), ki je meščanom oznanila tatarsko nevarnost…. Ob sprehodu po trgu boste začutili boemski utrip kraljevega mesta.

Popoldne se bomo zapeljali nekoliko južno iz mesta, do rudnika soli – Wieliczka, kjer boste očarani nad kiparskim mojstrstvom rudarjev, ki so tu kopali sol (vsi kipi so iz soli). Odšli bomo okvirno 135 m pod zemljo in si ogledali nebesa iz soli.

Povratek v mesto…. Nočitev.

  1. dan: POLJSKA – AVSTRIJA – SLOVENIJA __(790 km)

Zajtrk…in vse ostalo. Vožnja do Wadowic (rojstni kraj Janeza Paula II). Postanek za oddih in pokušino »kremovk«, ki jih  je oboževal tudi Karel Vojtila, mi pa jih bomo lahko primerjali z našimi blejskimi.  Možen postanek v Auschwitzu.

Pred nami bo le še 750 km dolga vožnja do doma, ki nas bo vodila skozi Češko in Avstrijo v Slovenijo. Zaključek potovanja.

 

CENA:  490,00   Eur  

Vključuje:

  • trajekt:  Nemčija – Finska in Helsinki – Tallin
  • Nastanitve (hostel ali kamp)
  • avtobusni prevoz celotne ture
  • cestnine, takse, mitnine in parkirnine
  • Coris zavarovanje

 

VARIANTA 1 : BUS – trajekt – BUS

Dan Pot Avtobus (km)
1. dan Velenje  –  Passau – Postdam  – Berlin Direkt – 955
2. dan Berlin ( ogle- 9 ur) –  Travenmunde Direkt – 320
3. dan  ladja
4. dan … Helsinki 100
5. dan Helsinki – Tallin 80
6. dan Tallin – park Lahemaa 100
7. dan park Lahemaa  – Tartu – park Taraida 180 + 200
8. dan Park Turaida – Riga 90
9. dan Riga – Šiauliai –Palanga– Klaipėda(trajekt) – Kurska kosa (Nida) 150 + 150 + 80
10. dan Kurska kosa – (trajekt) Klaipeda – Kaunas – park Trakai 50 + 300
11. dan Park Trakai – Vilna – Varšava 480
12. dan Varšava – Czestochowa – Krakov 380
13. dan Krakov –Wilicka – Krakov 80
14. dan Krakov – Wadowice – Brno – Dunaj – Velenje 790
  4.535 km *

Verjetno bo z avtobusom prevoženih nekaj manj kot 4.700 km poti

Prijavnica - obrazec

PRIJAVNICA ZA TABORNIŠKO EKSPEDICIJO BALTIK 2019

PODATKI UDELEŽENCA

Podatki naj bodo točni. Bodite pozorni predvsem na zapis datuma rojstva. Dostop do teh podatkov bo imelo samo vodstvo ŠZT. Podatki ne bodo posredovani naprej v komercialne namene.

PODATKI STARŠEV ALI SKRBNIKOV ODELEŽENCEV

Podatke staršev ali skrbnikov potrebujemo zato, da bodo lahko le ti obveščeni o zadevah, ki se bodo dogajale na potovanju.

POTRDITVE

Obrazec bo poslal vnesene podatke na naš kontaktni naslov. Podatke potrebujemo, da vam lahko odgovorimo. Vaših podatkov za druge namene ne obdelujemo in jih ne posredujemo tretjim osebam. Če želite naknadni izbris vašega povpraševanja iz naše baze prejetih e-pošt, stopite v stik preko kontaktnih podatkov.

Po prejetju izpolnjenega obrazca, bomo izdali elektronsko fakturo za plačilo potovanja.